Bio.bg

Личности

Bio.bg / Личности / Златна кокошка

Златна кокошка

Златна кокошка

Бриди Уитъл, собственичка на Godd Egg Company, разказва за предимствата на био продуктите.

Бриди Уитъл е собственик на Good Egg Company, малка компания за биояйца в Англия. От малка е запалена по фермерството, защото произхожда от семейство на… фермери. Гордее се с това, че през 2002 г. родителите й са биофермери на годината на Soil Association, британската фондация за биоземеделие. Бриди учи в селскостопански колеж. После започва работа към Soil Association, където се занимава със сертификация на птицеферми. Бриди отглежда пилетата си във фермата на родителите си. Зарежда с биояйца магазина на фермата, както и няколко други магазина в околността.

Какъв е ключът към вашия успех?

Никога не разчитам на етикета „био” за маркетинг. Целта ми е да предлагам истински вкусни яйца. В момента на пазара е пълно с безвкусни яйца и на хората им прави впечатление, когато опитат нещо различно, и се връщат за още и още.

Какво в работата ви доставя най-голямо удоволствие?

Приятелите ми са много изненадани, но наистина обичам да се грижа за кокошките си. И много обичам да работя навън, дори през зимата.

Защо са важни принципите в биопроизводството?

Най-важното в биоземеделието е, че то гарантира разумно използване на селскостопанските ресурси и резултатът е здрава храна без химикали. Но според мен принципите на биоземеделието се отразяват на много други области: потребителите се запознават с произхода на храната си, подкрепят самите производители, а не дистрибуторите, намалява се пътят на продукта. На практика принципите на биопроизводството обхващат много важни области в нашия живот на съвременни хора.

Оттук накъде? Как виждате бъдещето на Good Egg Company?

В момента се грижа за 400 кокошки. Целта ми е да имам 1000, разделени в групи от по 200. Искам да покажа, че е възможно да се направи печалба от малка ферма за биояйца. Искам да създам система на управление, която да поглъща само половината ден, за да може фермерът да работи и нещо друго в останалото време или да се грижи за семейството си. Смятам, че с това ще помогна на много хора.

Как може да бъде развит биопазарът?

Като защитаваме стриктните принципи на биопроизводството. Не бива да позволяваме принципите да се разхлабват, напротив.

Как да убедим повече хора да пазаруват био?

Смятам, че принципите на биопроизводството трябва да включват (доколкото е възможно и практично) екологични опаковки, изискване за минимален път на продукта и интерес към социалната страна на производството на един продукт. Сертификатът за биопродукт на опаковката трябва да е стопроцентова гаранция, че потребителят е направил един истински етичен и устойчив избор.

Кои други биобрандове уважавате?

Има толкова много. Заради работата си за Soil Association познавам много биопроизводители. Много от тях са ме вдъхновявали и продължават да го правят. Малките птицеферми, които отстояват принципите на биоживотновъдството, са чудесен пример за мен и се възхищавам от всичко, което правят.

Каква е ролята на супермаркетите в развитието на биопазара?

За мен те са напълно излишни. Ще съм много щастлива, ако ги нямаше. Но за всички е ясно, че те няма просто да изчезнат, затова смятам, че биопроизводителите трябва да работят с тях и да ги насърчават да подобряват асортимента си от биопродукти.

Кое е най-важното предимство на биопродуктите?

Хубавото усещане да знаеш, че не се тровиш с химикали и антибиотици и че всъщност по този начин опазваш околната среда.


Warning: Use of undefined constant wp_related_posts - assumed 'wp_related_posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/biobgx6f/subdomains/blog.bio.bg/wp-content/themes/bio.bg.2014/single.php on line 42

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *