Bio.bg

Личности

Bio.bg / Личности / Yeo Valley

Yeo Valley

Yeo Valley

Разговор с Греъм Кийтинг, директор "Комуникации" в най-големият британски производител на био кисело мляко, Yeo Valley Organic.

Yeo Valley Organic е един от биобрандовете във Великобритания, от които не можеш да избягаш. 7% от продажбите на кисело мляко годишно (не само био, а и конвенционално) се падат на Yeo Valley Organic. Семейният бизнес за производство на кисело мляко и сладолед държи три мандри, расте с 25% на година и за него работят 1150 служители.

Греъм Кийтинг е в Yeo Valley Organic вече осем години, като в момента е Директор „Комуникации”. За тези осем години компанията печели две кралски награди за предприемачество, грабва престижна награда за качество на BBC, а самият Греъм Кийтинг е обявен за „личност на биобизнеса” за 2002 г.

Греъм Кийтинг отговаря на въпроси за биоземеделието и налагането на Yeo Valley Organic на пазара.

Защо е важно да подкрепяме биоземеделието?
Най-просто казано тове е един разумен начин за обработване на земята – целта е да се запази природният баланс, не да се върви срещу него. Подхождаме по този начин и към цялостната си дейност и това ни носи сигурност в качеството на храната, която предлагаме. Принципите, не правилата, на биопроизводството, са това, което ангажира потребителите, затова те са много важни. Хубавото на принципите на биопроизводството е, че могат да се пренесат и в други области, защото става дума за разумен и устойчив начин за правене на бизнес.

Кое е най-голямото ви постижение досега?
Допринесох с професионален, но честен и открит стил на маркетиране на бранда. Резултатът е огромната разпознаваемост на бранда и масовото му проникване на английския пазар. В същото време не отблъснахме и не разочаровахме най-взискателните привърженици на биопроизводството, нито пък отстъпихме от принципите си.

Кой е най-важният урок, който сте научили до този момент?
Не спирай да комуникираш, дори когато нещата станат трудни. И винаги бъди уверен в себе си.

Какво в работата ви доставя най-голямо удоволствие?
Разнообразието в работата и усещането, че Yeo Valley Organic е нещо истински специално – пълната противоположност на един изкуствено създаден бранд. Това е един автентичен и иновативен бранд, чудесно е, че имам възможност да съм част от него..

Как може да бъде развит биопазарът?
Необходимо е качеството на продуктите непрекъснато да расте – само защото един продукт е био, не означава, че има отличен вкус. В момента се предлагат невероятни биопродукти, но и такива, които не бих купил втори път. Понякога отлични съставки се развалят заради начина на приготовление или защото счетоводителите са се намесили, за да спестят средства.

Кое е най-важното предимство на биопродуктите?
От гледна точка на бизнеса, това е нещо, което ни разграничава от всички останали. От друга страна, предимството е, че все още малкият и недоразвит биопазар прави възможно да се обръщаме директно към фермерите и да развиваме дълготрайни връзки с производителите – това се среща рядко в света на конвенционално произведените продукти.

Каква е ролята на супермаркетите в развитието на биопазара?
Трябва да е ясно за всички, че без супермаркетите пазарът на био и феър трейд стоки щеше да е миниатюрна част от това, което е днес. Благодарение на тях се правят някои икономии и се подобрява организацията на дистрибуция. Така много потребители, които не живеят в близост до специализирани биомагазини, се включиха в редиците на потребителите на биостоки.

Какви опасности виждате пред вашия бизнес?
Магазините и супермаркетите, които зареждаме, могат всеки момент да решат да зареждат друга марка кисело мляко или сладолед. Единствената застраховка е да имаме доволни потребители, които настояват за продуктите на Yeo Valley Organiс.

Кое е най-хубавото в една биоферма?
Невероятното биоразнообразие и ентусиазъм на фермерите. Това е в контраст с останалите фермери, за които е много трудно заради непрекъснато падащите изкупни цени на млякото.

Ако трябваше да започнете отначало, какво бихте променили?
Щях да разширя екипа ни много по-рано! Бързият темп на развитие означаваше, че разчитахме на познанията на малка група от хора за вземането на решения, а след това беше много трудно да делегираме. По-добре е да добавиш хора към екипа по-рано и да се учите заедно.

Оттук накъде? Как виждате бъдещето на Yeo ValleyOrganic?
Ще продължим в същия дух. Ще разрастваме бизнеса си следвайки етични принципи, соще по-голяма откритост за това кои сме ние и какво правим. Ще разрастваме бизнеса си докато ни е възможно да го управляваме добре и като запазим ангажимента и подкрепата си за биофермерите във Великобритания. Моята цел е Yeo Valley Organic да влиза редовно в кошницата на болшинството от британските купувачи и чрез него те да добият афинитет към биопродуктите и грижата за околната среда. Дейностите, които развиваме с нашия Education Centre ще ни помогнат много в тази насока.


Warning: Use of undefined constant wp_related_posts - assumed 'wp_related_posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/biobgx6f/subdomains/blog.bio.bg/wp-content/themes/bio.bg.2014/single.php on line 42

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *