Сред българското общество съществуват много и различни представи за фирмите, които произвеждат био продукти. Каква е истината?
Най-разпространената представа.
Много хора не са чували, че такива фирми и продукти съществуват. Незнам как информацията може да стигне до тази част от населението, за да може тя да се поинтересува и да попадне на сайтове като този. Ето само някои идеи: платени карета в спортните вестници и върху фишовете на Еврофутбол; ловка оптимизация на сайта, така че като напишеш в google “hot sex” да се появи на първо място; големи, едро изписани плакати на гишетата в пощите, където се получават пенсиите; един билборд пред КАТ; Галена се появява на следващата си фотосесия с татуировка, на която пише БИО.
Романтичната представа.
Един монах става призори и след сутрешната си молитва, още преди изгрев слънце, бере дъхави билки и подправки от манастирската градина. После с другите братя ги сортират и пакетират, като пеят химни. Сертификатите ги е направила безвъзмездно една фондация, а средствата от продажбите отиват само за възстановяване на църкви и манастири, защото да се печели от био производство е греховно.
Снобската представа.
Дизайнери обядват в скъп ресторант. Вечерта пият джин Бомбайски сапфир (има 8 натурални съставки) в бар, който не може да намерите в “Програмата”. Сутринта закусват на място, което не може да намерите, дори ако минете по същата улица. Така се ражда опаковката на последния био чай. Не се сещам какъв беше. И никаква реклама, защото е вулгарно за био продукти, а и това е производство за избрани.
Представата на блондинката.
Био фирмата произвежда продукти за отслабване.
Недоверчивата представа.
Фирма като всяка друга. Просто си е платила на когото трябва за сертификат.
Научно-футуристичната представа.
Хора с бели престилки и маски се разхождат из Фирмата. Пълно е с неразпознаваема модерна техника. Тихо е, само отвреме-навреме се чува едва доловим машинен звук. От пръв поглед не става ясно дали се произвеждат домати или прах за пране. По-чисто е отколкото в болница. Целият боклук, произведен за една седмица, се побира в шепата на една ръка.
Представата на собствениците.
Нашият продукт черпи вдъхновение от традициите, които могат да се проследят назад до римско време, когато се откриват неговите първи разновидности. В същото време той е създаден да задоволи потребностите на съвременния човек. Вкусът му е сложна съвкупност от сезонните прояви на Природата, труда и енергията на нашия сплотен персонал и вашите високи очаквания за него. В продукта се съчетават дълбочината и уханията на Изтока със скоростта и динамиката на Запада. Безспорен лидер сме на пазара (както и единствен производител).
Каква е действителността?
Решихме да “проникнем” в някои фирми, български и чужди, чиито продукти можем да намерим в магазините, за да разберем как наистина изглежда био производството и какво стои зад добре написаните послания по опаковките.
Очаквайте техните портрети в следващите седмици.