Bio.bg

Храна

Bio.bg / Храна / Здравето не се продава на концентрат

Здравето не се продава на концентрат

Здравето не се продава на концентрат

100% био плодови сокове, изстискани директно от плода

Сутрин след дълга весела нощ. В първия момент светлината е в повече, светът болезнено се събира в една точка, а гърлото се нуждае от спешно поливане. В тези моменти сме готови да забравим всички обичайни навици и безразсъдно да пием, каквото ни попадне – вода направо от водопровода, компот от килера, мляко от пликчето в хладилника. Няма нищо по-страхотно от усещането за утолена жажда, когато течността сякаш се разлива директно по вените. Още по-страхотно е да знаеш, че първото нещо, което имаш под ръка е възможно най-здравословен био продукт – богат на витамини и ценни вещества плодов сок на Hollinger.
Напоследък сутрините-след-парти в моя живот, макар и все така трудни за ставане, отстъпиха място на един по-различен старт за деня. В 7 ч. ме събужда не радио и досаден електронен снуз, а бодър детски глас, който настоява за своето ‘ам-ам’. Любопитно е как детето е съвършена машинка, заредена с енергия, дори и след сравнително безсънна нощ поради растящи зъби например. Този зов е по-разсънваш и от студен душ, затова някой от двамата призовани родители успява набързо да се надигне и да приготви закуска. Откакто открихме австрийските био сокове от 100% изцеден плод, се стараем те да присъстват в нашата кухня, колкото се може повече, особено на закуска. Чувството за пресен ‘фреш’ сок, който се разлива сладко по гърлото и дава натурална енергия на тялото от сутринта, винаги е било несравнимо с нищо за мен, а тези сокове са и на разумна цена, около цената на бутилка вносна газирана напитка. Най-важното – могат да се консумират от деца, нещо доста важно в ранните утринни часове, когато няма време да вадиш сокоизстисквачка и да белиш ябълки (за мен конвенционалните натурални сокове са табу, когато става дума за детско хранене). Най-важната характеристика на Hollinger соковете е, че НИКОГА не се правят от концентрат, както конвенционалните сокове, а директно от плодове от органично био производство. И на вкус разликата е осезаема.
Поинтересувах се повече за продуктите на Hollinger. Сред тях има и био газирани напитки с 30% понижено съдържание на захар и 12% плодов сок, които се препоръчват в австрийските училища. Вкусовете са лимон, портокал, ябълка, айс тий праскова. Компанията се е постарала да направи опаковките с як модерен дизайн, така че децата и тийнейджърите да се чувстват готини, когато надигат кенче с био напитка сред връстниците си и по този начин здравословните продукти да станат модерни и предпочитани в бъдеще. В соковете за най-малките с малка сламчица (круша, ябълка, червено грозде) няма никаква добавена захар, а съдържанието е 60% плодов сок с изворна вода. Еднолитровите кутии ябълка и грозде съдържат 100% изцеден сок, а 750мл стъклени бутилки плодови сиропи са от най-разнообразни плодове: череша, малина, бъз, касис, лимон. Аз лично много ги харесвам, разреждат се 1 към 6 с вода, съвсем като бабините сиропи зимнина.
Естествено в тези сокове няма никакви добавки като оцветители, овкусители и консерванти. Подобни напитки са бъдещето за утоляване на жаждата на възрастни и деца, тъй като здравето ще става все по-ценено, а ние все по-информирани. Един ден тийнейджърите (надяваме се и нашите деца) няма да се хвърлят с такова желание на вредните храни, към които ние се пристрастявахме в еуфорията от нови вкусове и опаковки в края на 20 и началото на 21 век. Те ще могат да разпознаят качественото и истинско натуралното, а не газираните напитки, които днес се опитват да се маскират на плодови и здравословни. Един интересен факт показва тази тенденция – през 2009 г. Био Лимон Сода кен 0.25л на Hollinger измества другите газирани напитки като Спрайт и Фанта и излиза на първо място по продадени обеми в Австрия.


Warning: Use of undefined constant wp_related_posts - assumed 'wp_related_posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/biobgx6f/subdomains/blog.bio.bg/wp-content/themes/bio.bg.2014/single.php on line 42

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *