HiPP e немски производител на детски биохрани, който от години присъства в страната. Това, което отличава HiPP е уникалната позиция, която има фирмата на българския пазар като първият наложен био бранд в България.
Фирмата е основана още в 1932 г. от Георг Хип. Ориентира се към сегашното си занимание – производството на храна за бебета, още през 1950 г. Първоначално произвеждат храната на дози, а през 1959-60 година съображения, свързани с хигиената ги карат да започнат да употребяват стъклени бурканчета за бебешките храни. Днес компанията е ръководена от синовете на Хип-старши – Клаус, Георг и Паулус. От години политика на HiPP е да използва за продуктите си плодове и зеленчуци, отглеждани единствено чрез органично земеделие, без изкуствени торове, пестициди и всякакви химии. С това решение братята показват способността си да откриват тенденциите на бъдещето, защото днес биопазара е изключително голям и продължава да се разраства. HiPP водят значително конкурентите си в Германия и извън нея и по други показатели. Европейският Съюз взе решение до 2020 г. емисиите от СО2 да се намалят с 20%. Интересно как ли са посрещнали новината в HiPP при положение, че 94% от енергията, която използват идва от възобновяеми енергийни източници? Сигурно просто са се усмихнали. Днес повечето продукти на фирмата се произвеждат в Швейцария, а фабрика в Унгария обслужва Източна Европа и бившите съветски републики.
HiPP навлизат в България преди почти десет години. Това се случва през 1998 г. чрез силна рекламна кампания. Едва ли са много хората в страната, които по това време са чували нещо за биопродукти. Изглежда това няма значение за германците, които имат стабилно присъствие в почти цяла Европа. Българският биопазар все още не е особено голям, но популярността на биото постепенно се увеличава, а заедно с нея се увеличава и пазарът.
HiPP и до момента продължават да бъдат номер едно. Липсва им не само особено голяма конкуренция. Германците и до днес остават първият и единствен наложен био бранд в България. Нещо, което доста пречи на тази поява до момента са по-високите цени на биостоките. Няма как да бъде другояче. За производството на биопродукти се използват суровини, отглеждани чрез биоземеделие, които са най-малко двойно по-скъпи от останалите плодове или зеленчуци, защото се отглеждат значително по-трудно.
Въпреки това все повече българи предпочитат да спират избора си върху биохрани, защото те са една по-полезна и пълноценна храна. Биоземеделието у нас също се движи право напред и HiPP считат България за потенциален производител на суровини като биодомати, краставици и др. На първо време страната има нужда от отпускането на повече субсидии за биоземеделие, както и от медийна кампания, която да обясни ползите му.
В близко бъдеще се очаква и появяването на първия български бранд. Това може да донесе само полза на българския купувач. Колкото повече конкуренция, толкова по-добре. Току виж накрая сме настигнали страните от Западна Европа.