Bio.bg

Готвене

Bio.bg / Готвене / 5 комбинации храни, които заедно са по-полезни

5 комбинации храни, които заедно са по-полезни

Има храни, които са направени да са заедно. Като септемврийските червени чушки и бялото саламурено сирене. Днес ви предлагаме няколко такива двойки, които перфектно се допълват и взаимно подпомагат полезното си действие:

 

Кисело мляко и гранола*

 

Пробиотиците в първото се съчетават идеално с пребиотиците във второто, като последните всъщност служат за храна на добрите бактерии. Комбинацията гарантира бодър дух и гладка работа на храносмилателната система.

*Гранола е събирателното име на закуска от овесени (пшенични, ечемичени, ръжени)  ядки, сушени плодове, мед.

 

Зелен чай и лимон

 

Благодарение на лимона ценните антиоксиданти в зеления чай се запазват; витамин C-то, съдържащ се в жълтото плодче, намалява значително разрушаването на катечините по пътя им във вас, а те подпомагат когнитивните способности.

 

Кафяв ориз и лук/чесън

 

Съдържанието на сяра в лука и чесъна увеличава абсорбацията на цинк и желязо от ориза, което пък спомага да сме енергични и с добър метаболизъм.

 

Сьомга и куркума

 

DHA, омега-3 мастната киселина в рибата и куркуминът, могъщ антиоксидант (естествено, живее в куркумата, къде да е) забавя нарастването на тумори в гърдата, твърди изследване на BMC Cancer.

 

Броколи и репички

 

Броколите са богати на ензима мирозиназа, който спомага за активирането на съдържащия се сулфорафан и така зеленчукът предпазва от рак. При готвене обаче ценният ензим се разрушава, затова е важно да приемаме едновременно и друга храна с мирозиназа, каквато са репичките.

Сещате ли се за други подобни двойки?


Warning: Use of undefined constant wp_related_posts - assumed 'wp_related_posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/biobgx6f/subdomains/blog.bio.bg/wp-content/themes/bio.bg.2014/single.php on line 42

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *