Bio.bg

Здраве

Bio.bg / Здраве / Как да се чувстваме чудесно в тялото си и когато остареем

Как да се чувстваме чудесно в тялото си и когато остареем

Днес сме на 30 (+), утре – на 80. Знаеш, времето понякога така прави, изчезва, докато се обърнем. В чудесния случай, вече сме овладели изкуството на положителното мислене, но всичката добра енергия на света няма да помогне, ако не се погрижим и тялото да бъде в добра форма. Затова, ето няколко ама съвсем леснички неща, които е добре да започнем да правим с днешното аз, за да бъде далечното и недотам утрешно то в състояние да посрещне радостите на Златните си години:

Разтягане

Елементарно, но подпомага цялото тяло да остане гъвкаво. На ден са достатъчни 15-тина минутки само, като трябва да покрием всичко, ръце, крака, гръбнака, гърба, врата. Най-добрият вариант, разбира се, е редовно практикуване на йога.

Масаж

В един идеален свят щяхме да ходим на масаж всеки божи ден. Но настоящият такъв не е, тъй че следва да се отдадем на блажените ефекти на възглавницата-руло. Упражненията с нея действат благотворно на стегнатите мускули и, всъщност, ако се правят вечер, помагат за по-спокоен сън.

Движение

Теорията е ясна, колко от нас обаче прибягват към практиката? И не, не е нужно да тичаш, за да останеш активен, всичко се брои – кратка разходка, каране на колело, изкачване дори на хълмчето в парка… за софийските живущи особено срамно е, ако не се възползват от невероятния късмет да си имаме цяла разкошна планина на половин час от центъра.

Правилно хранене

Да, да, знаем, че знаете. И, да, съвсем не всеки може да си осигури винаги чиста, био-храна, но нека поне цялостният стремеж да е натам. Не че е нещо ново, но правилното хранене означава основно растения, разумни количества месо и риба, далеч от тежко преработени храни. Слушай тялото си, то знае от какво се нуждае, наистина.

Социална активност

Тоест, не само да не изпадаш в самота, но да тренираш в компания. Представи си колко по-интересно ще е, ако вербуваш половинката или децата си да тичате заедно, да си правите редовни разходки, да карате колело вкупом. Не само че физически ще ти е чудесно, но и емоционалните връзки ще се заздравят. Може и с колегите или със старите приятели.

Ясни цели

Определи си какво искаш да постигнеш – днес половин километър, утре един, до края на месеца безпроблемно по три на ден… ти си знаеш, но важното е да се самомотивираш, като дефинираш кратки и ясни цели, чието изпълнение ще те изпълва с радостта на постоянството.

 

И, накрая, просто не спирайте – буквално. От нас зависи как ще преминем през отредените ни мигове, нали така?

Фотография: ritavida

Warning: Use of undefined constant wp_related_posts - assumed 'wp_related_posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/biobgx6f/subdomains/blog.bio.bg/wp-content/themes/bio.bg.2014/single.php on line 42

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *